onsdag den 6. april 2011

Opstigende ligestilling

Der har været en vis overvægt af hunkøn her på siden - det er jeg overbevist om, at Freud og ligesindede kan få en side eller flere ud af, da de vist tror på den slags.
Så for god ordens og samvittigheds skyld smider jeg lige nogle mandlige og mandligt(?) skrivende på bloggen:

Kasper Colling Nielsen - Mount København (Gyldendal 2010): en blanding af Arthur C. Clarke, Ray Bradbury og John Irving(?) Noget af det mest interessante, jeg har læst på københavnsk længe. Læs den, inden den rammer tv.

Kristian Ditlev Jensen - Opstigende skorpion (Gyldendal 2010): læs den dog for KDJ's trods alt fine fornemmelse-for-sætningsopbygnings skyld (og for at blive klogere på en række emner, som også KDJ er ganske vidende om, hvilket han ikke er sen til at delagtiggøre os i).

Søren Emil Alstrup: digte i det seneste nummer af Hvedekorn (Rosinante 2011), som man kan abonnere på, hvis man er til den slags, men som ellers - og sikkert især i provinsen - ligger nærmest urørt på hylden med "Tidsskrifter" eller "Periodiske udgivelser". Han kan også ses/læses på nettet - til tider.

Raymond Carver - Her hvor jeg ringer fra (Gyldendal 2010): en meget fornemt udvidet og af Johannes Riis delvist genoversat opdatering af "En alvorlig samtale" fra 2000. Det er så her, vi skal svare...

(ikke mange links denne gang - men Google er. Nu er der så en overvægt af "Gyldendal", men det er ikke min skyld)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar