fredag den 22. april 2011

At læse

To do-lister kan være rigtig gode. Tilfredsstillelsen ved at strege emnerne ud, efterhånden som de bliver ordnet, er svær at sammenligne med noget. En god middag, måske. Eller god sex.

På den anden side kan en to do-liste også være direkte farlig for et skrøbeligt sind. Den bliver en hammer, man slår sig selv over fingrene med, et sværd der hænger nok så faretruende over ens hoved i en tråd, der kun bliver tyndere og tyndere for hver dag. Den bliver en militærstøvle med ufejlbarlig retning mod ens ædlere dele, et skub i ryggen når man står og ser ned i afgrunden.

Jeg vover alligevel pelsen og kontrakter mig til følgende:
  • Italo Calvino
  • Gabriel García Márquez
  • Virginia Woolf
  • Miguel de Cervantes
Til gengæld giver jeg mig selv en livline ved ikke at forpligte mig til en deadline. For nu skal jeg lige have læst to romaner på Bornholm, Hans Henrik Møllers "Burgundia" og Jens Blendstrups "Bombaygryde". Sidstnævnte har allerede på de første tyve sider været sjovt god underholdning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar